att du som klinisk handledare får träna på utforskande återkopplingssamtal (frame-based feedback)
utforskande återkopplingssamtal med studenter
2 tim
din återkoppling från student samt målsättning för kommande utforskande samtal (dokumenteras på valfritt sätt)
Roger Schwarz (2006) Leader to Leader, Volume 2006, Issue 39, pages 40–47, Winter 2006.
Detta är ett förhållningssätt till lärande och feedback med många praktiska implikationer du kan ha nytta av. Introduktion till tänkesättet i Ted-Talk nedan. Ett exempel på growth mindset feedback tool med konkreta förslag på formuleringar hittar du här.
Du kan ha särskild nytta av detta om du upplever att den du ger återkoppling till reagerar defensivt, blir arg, besviken eller ledsen över den feedforward du ger. På resurssidan för denna modul hittar du mer om hur du kan stötta studenter i att reflektera över och diskutera feedforward de upplever som orättvis eller negativ. Se Seargant's modell och "RC2C tool" . Även här får du användbara, konkreta förslag på hur du kan formulera dig och ställa frågor vid reaktioner på feedforward.