Etnologi

Harvard-resurser

APA - Manualer & guider

Att referera

På HT-bibliotekens web finns mer information om hur du gör för att referera korrekt och undviker plagiering:

Referenshanteringsprogram

Med hjälp av ett referenshanteringsprogram kan du samla och strukturera olika källor som du använder i dina vetenskapliga arbeten. Med programmet laddar du enkelt ner information om källan från till exempel kataloger, databaser och webbsidor och importerar i Word eller annat ordbehandlingsprogram som du skriver i, och skapar på så vis färdiga citat och källförteckningar.

Mer information finns på HT-bibliotekens webb:

Om du vill lära dig mer om EndNote finns en öppen introduktionskurs tillgänglig i Canvas, med korta instruktionsfilmer, skapade av bibliotekarier vid Lunds universitet.

Sambib har även skapat en Libguide (på engelska) där du får råd och tips om olika referenshanteringsprogram:

Referenser - handböcker