Modevetenskap

Sök i LUBcat

LUBcat är Lunds universitets bibliotekskatalog. Här kan du söka efter material, men också köa på böcker och logga in på ditt bibliotekskonto.

Sök i Libris

I Libris kan du söka bland materialet som finns på alla svenska universitets- och högskolebibliotek samt ett antal större folkbibliotek. Hittar du något som inte finns inom Lunds universitets samlingar kan du beställa hit det via fjärrlån.

En snabbguide till Libris hittar du här.

Information om hur du beställer fjärrlån finns här.

Vilka böcker vill du att vi ska köpa till biblioteket?

Hitta modeböcker på LUX-biblioteket

Modevetenskap är ett tvärvetenskapligt ämne, och böcker om kläder och mode finns på de flesta hyllor i biblioteket. Men majoriteten av böckerna vi köper till modevetenskap placeras på dessa hyllor på LUX-biblioteket:

Helsingborgs Stadsbibliotek

Helsingborgs stadsbibliotek finns inte med i Libris, utan har en gemensam katalog tillsammans med de andra folkbiblioteken i nordvästra Skåne.

The Metropolitan Museum of Art: Modeböcker för nedladdning

Metropolitan Museum of Art

Free fashion books to download from The Metropolitan Museum of Art

Urval av nya böcker inom mode och textil