Det tredje steget i implementeringen av de nya bemötandepolicysen var en workshop där samtliga medarbetare vid biblioteken vid LU, bjöds in.
Deltagarna delades in i grupper. Den interna bemötandepolicyn delades upp i 4 delar och inledningsvis fick grupperna en del av policyn. Deras uppgift var att diskutera just den skrivningen utifrån vad den innebär för oss inom LUB och skriva ner tankar/reflektioner/goda exempel på ett stort ark. Grupperna roterade sedan delvis. 1-2 personer stannade kvar för att överföra vad som redan sagts. Dessa personer roterade i nästa omgång. I slutändan hade vi 2 fulla ark för varje del av policyn. Workshopen pågick i 2 timmar.
Här redovisas var för sig, anteckningarna för de fyra delarna av policyn. Ordalydelserna är inte ändrade men anteckningarna är grupperade utifrån teman, utan inbördes rangordning. Någon analys är inte gjort och anteckningarna kan säkert delas in på annat sätt. Arken med anteckningarna är fotograferade utan vidare bearbetning, se längst ner till höger.
-- UX (LUBsearch, LUBcat, tillgänglighet
-- enkät, utvärderingar, kursutvärderingar
Vad innebär ett professionnelt bemötande (grupp 1 och 5)
Vad innebär lyhördhet (grupp 2 och 6)
Vad innebär respekt (grupp 3 och 7)
Vad innebär öppenhet (grupp 4 och 8)