Arkeologi och antikens historia

Välkommen

Detta är en ämnesguide för ämnena Arkeologi, Antikens kultur och samhällsliv, Historisk arkeologi och Historisk osteologi. Här hittar du tryckta och elektroniska resurser inom ämnena samt information om att skriva och referera.

This guide is also available in English!

Besök biblioteket

Studentkonto

När du registreras som student på universitetet får du ett Studentkonto som du ska använda för följande:

• Komma åt din mail
  • Använda datorerna
  • Skriva ut och kopiera
  • Komma åt elektroniska resurser utanför för universitets nätverk

Kopiering/utskrifter

Stöd i studierna

Studieverkstaden kan hjälpa dig att förbättra din studieteknik, bli bättre på att skriva akademiska texter, och bli säkrare på att tala inför andra.

För studenter med funktionsnedsättningar finns Avdelningen för pedagogiska stödåtgärder. Har du lässvårigheter finns även stöd att få via biblioteket, bl.a. genom talböcker

Om du vill prata med någon om bekymmer som rör din hälsa kan du boka tid hos Studenthälsan här i Lund.

Ämnesbibliotekarie

Profile Photo
Marie Hoen
Kontakt:
HT-biblioteken

LUX-biblioteket

marie.hoen@htbibl.lu.se

Om du behöver hjälp med att hitta material till en uppgift är du välkommen att boka in en tid med mig!