Arkeologi och antikens historia

Sök i LUBcat

LUBcat är Lunds universitets biblioteks (LUB) gemensamma katalog och innehåller bl.a. böcker, tidskrifter, rapporter och e-böcker. Här kan du köa för utlånade böcker, kolla din lånestatus och mycket annat.

Sök i Libris

Sök i hela den svenska nationella katalogen, Libris, eller enbart i Lunds universitets samlingar genom att klicka i rutan.

Sök i LIBRIS

Katalog -1957

Katalog -1957 är Universitetsbibliotekets kortkatalog över litteratur tryckt t.o.m. 1957. Katalogen står bredvid lånedisken på UB och har en alfabetisk del och en ämnesdel. Litteratur tryckt före år 1800 finns både här och till största delen också i vår bibliotekskatalog Lovisa och kan beställas där.

Katalog -1957 är även tillgänglig för sökning och beställning via nätet. Det är lämpligt att man först läser igenom Sökhjälp innan man börjar söka!

Mer information på: http://www.ub.lu.se/katalog-1957

Alfabetisk del
Ämnesdel

Andra bibliotekskataloger