Skip to Main Content
Lund University
Lund University libraries
Search this Guide
Search
LUB
LibGuides
Resursguider
Genombrottets kursbibliotek
Den Goda Föreläsningen
Search this Guide
Search
Genombrottets kursbibliotek
Hem - Biblioteksresurser
Litteratur
Toggle Dropdown
Böcker
Artiklar & Tidskrifter
Constructive alignment
Internetresurser
Lärarstöd
Lagar och förordningar
Studentstöd
Verktyg
Högskolepedagogisk introduktion
Kommunikation
Ledarskap
Den Goda Föreläsningen
Genuspsykologiska aspekter i undervisningen
Digitala verktyg
Artiklar digitala resurser
Föreläsaren
Students' and instructors' beliefs about excellent lecturers and discussion leaders
Goldstein, G. and V. Benassi (2006) Research in Higher Education, Vol 47, No 6, 685-707.
Disciplinary, Gender and Course Year Influences on Student Perceptions of Teaching: explorations and implications
Santhanam, E. and O. Hicks (2002) Teaching in Higher Education, Vol 7, No 1, 17-31.
Hjärnans speglar. En speciell sorts celler i din hjärna speglar andra människors rörelser, avsikter och känslor.
Snaprud, P. (2006) Forskning & Framsteg nr 8/06.
Student Evaluations and Gendered Expectations: What We Can't Count Can Hurt Us
Sprague, J. and K. Massoni (2005) Sex Roles, Vol 53, Nos 11/12, 779-793.
Lecturers' Perceptions of Lectures
Sutherland, P and R. Badger (2004) Journal of Further and Higher Education, Vol 28, No 3, 277-289.
Föreläsaren
Att stimulera studenters motivation - Hassel, H. (2012) Reflektion i kursen Den goda föreläsningen
Stigmar, M. (2009). "Att utvecklas som universitetslärare". Kap. 2 (s. 32-44) i Stigmar, M. (red.)
Styrkor och svagheter med föreläsningsformen
In Defense of Lecturing
Mary Burgan (2006): In Defense of Lecturing, Change: The Magazine of Higher Learning, 38:6, 30-34
Återkoppling som del i lärandeprocessen
Cervin, A., C. Johnsson, et al. (2006) Inspirationskonferensen, Lund, LTH.
Lectures in problem-based learning – Why, when and how? An example of interactive lecturing that stimulates meaningful learning.
Fyrenius, A., B. Bergdahl, et al. (2005) Medical Teacher 27(1): 61-65.
Does Active Learning Work? A Review of the Research.
Prince, M. (2004) Journal of Engineering Education, 93(3), 223-231.
Styrkor och svagheter med föreläsningsformen
Biggs, J. (1999): "Enriching large-class teaching". Kapitel 6 (s. 97-120) i Biggs (1999) Teaching fo
Bligh, D. (1998): "Evidence of what lectures achieve". Kapitel 1 (s. 3-20) i Bligh, D. What's the Us
Hodgson, V. (1986): "Att lära av föreläsningar". Kapitel 6 (s. 126-142) i F. Marton, D. Hounsell
<<
Previous:
Ledarskap
Next:
Genuspsykologiska aspekter i undervisningen >>