Skip to Main Content
It looks like you're using Internet Explorer 11 or older. This website works best with modern browsers such as the latest versions of Chrome, Firefox, Safari, and Edge. If you continue with this browser, you may see unexpected results.
LUND UNIVERSITY
LUND UNIVERSITY LIBRARIES
LUB
LibGuides
Resursguider
Genombrottets kursbibliotek
Den Goda Föreläsningen
Search this Guide
Search
Genombrottets kursbibliotek: Den Goda Föreläsningen
Hem - Biblioteksresurser
Litteratur
Toggle Dropdown
Böcker
Artiklar & Tidskrifter
Constructive alignment
Internetresurser
Lärarstöd
Lagar och förordningar
Studentstöd
Verktyg
Högskolepedagogisk introduktion
Kommunikation
Ledarskap
Den Goda Föreläsningen
Genuspsykologiska aspekter i undervisningen
Digitala verktyg
Artiklar digitala resurser
Föreläsaren
Students' and instructors' beliefs about excellent lecturers and discussion leaders
Goldstein, G. and V. Benassi (2006) Research in Higher Education, Vol 47, No 6, 685-707.
Disciplinary, Gender and Course Year Influences on Student Perceptions of Teaching: explorations and implications
Santhanam, E. and O. Hicks (2002) Teaching in Higher Education, Vol 7, No 1, 17-31.
Hjärnans speglar. En speciell sorts celler i din hjärna speglar andra människors rörelser, avsikter och känslor.
Snaprud, P. (2006) Forskning & Framsteg nr 8/06.
Student Evaluations and Gendered Expectations: What We Can't Count Can Hurt Us
Sprague, J. and K. Massoni (2005) Sex Roles, Vol 53, Nos 11/12, 779-793.
Lecturers' Perceptions of Lectures
Sutherland, P and R. Badger (2004) Journal of Further and Higher Education, Vol 28, No 3, 277-289.
Föreläsaren
Att stimulera studenters motivation - Hassel, H. (2012) Reflektion i kursen Den goda föreläsningen
Stigmar, M. (2009). "Att utvecklas som universitetslärare". Kap. 2 (s. 32-44) i Stigmar, M. (red.)
Styrkor och svagheter med föreläsningsformen
In Defense of Lecturing
Mary Burgan (2006): In Defense of Lecturing, Change: The Magazine of Higher Learning, 38:6, 30-34
Återkoppling som del i lärandeprocessen
Cervin, A., C. Johnsson, et al. (2006) Inspirationskonferensen, Lund, LTH.
Lectures in problem-based learning – Why, when and how? An example of interactive lecturing that stimulates meaningful learning.
Fyrenius, A., B. Bergdahl, et al. (2005) Medical Teacher 27(1): 61-65.
Does Active Learning Work? A Review of the Research.
Prince, M. (2004) Journal of Engineering Education, 93(3), 223-231.
Styrkor och svagheter med föreläsningsformen
Biggs, J. (1999): "Enriching large-class teaching". Kapitel 6 (s. 97-120) i Biggs (1999) Teaching fo
Bligh, D. (1998): "Evidence of what lectures achieve". Kapitel 1 (s. 3-20) i Bligh, D. What's the Us
Hodgson, V. (1986): "Att lära av föreläsningar". Kapitel 6 (s. 126-142) i F. Marton, D. Hounsell
Studentstrategier visavi föreläsning
Students’ Perceptions of Teaching and Learning: the influence of students’ approaches to learning and teachers’ approaches to teaching
Campbell, J., D. Smith, et al. (2001) Teachers and Teaching: theory and practice, Vol 7, No 2, 173-187.
University Students’ Expectations of Teaching
Sander, P., K. Stevenson, et al. (2000) Studies in Higher Education 25 (3): 309-323.
Classroom Organization and Participation: College Students’ Perceptions
Weaver, R. R. and J. Qi (2005) The Journal of Higher Education 76(5), 570-601.
Studentaktivering och kontinuerlig återkoppling i föreläsningskurser – utvärdering av ett interaktivt diagnostiskt prov under föreläsning.
Jannasch, P., Nilsson, U., Nordberg Karlsson, E. (2008) Rapport presenterad inom ramen för LTH:s Pedagogiska inspirationskurs, 2008.
When Teachers Call on Students: Avoidance Behavior in the Classroom
Larkin, Judith E.; Pines, Harvey A. (2003) Annual Conference of the American Psychological Association, Toronto, Canada.
Föreläsningsstragegier och föreläsningsteknik
The use and abuse of PowerPoint in Teaching and Learning in the Life Sciences: A Personal Overview.
Jones, A. (2003) Essay in BEE-j Volume 2: November 2003.
Stereotype susceptibility: Identity Salience and Shifts in Quantitative Performance
Shih, M., T. Pittinsky, et al. (1999) Psychological Science, 10(1), 80-83.
Successful Lecturing: Presenting Information in Ways that Engage Effective Processing
deWinstanley, P.A. & Bjork, R.A. (2002) New Directions for Teaching and Learning, no 89, spring 2002, s. 19-31.
Seven Principles for Good Practice: Enhancing Student Learning
Winona State University (2005) The Seven Principles Resource Center, Winona State University, Minnesota.
Föreläsningen i fokus. En studie av uppmärksamhet och fokus i föreläsningsmiljö
Carlsson, P., U. Kirik et al. (2012) Högskolepedagogisk introduktionskurs. LTH
Föreläsningsstrategier och föreläsningsteknik
Discussion with more students
by
Gibbs, Graham
ISBN: 1873576137
Publication Date: 1995
Lecturing to more students
by
Gibbs, Graham
ISBN: 1873576110
Publication Date: 1992
<<
Previous:
Ledarskap
Next:
Genuspsykologiska aspekter i undervisningen >>