Kinesiska

Hitta böcker

Det finns för många böcker att välja på i mitt ämne! Hur vet jag vilken jag skall läsa?

En genväg till allmän kunskap om en bok (Är den välskriven? Håller den en god vetenskaplig nivå? Hur kunnig är författaren? Har hon/han något genuint nytt att säga?) finner du genom att läsa fackpressens recensioner. Inte alla nya böcker recenseras, men i regel är det så att om ingen velat recensera en titlel som funnits på marknaden i tre år redan så är chansen god att den inte är mycket att ha. Tidskrifterna nedan finns samtliga i elektronisk form på LUB och i slutet av varje nummer hittar alltid recensioner, skrivna av experter på området, av nya böcker om allt från kinesisk kultur och litteratur till miljövård och utrikespolitik.

China Information – presents timely and in-depth peer analyses of major developments in contemporary China

The China Journal – the place to go for in-depth analyses of China’s extraordinary transformation

The China Quarterly - the leading scholarly journal in its field

China Review International – a journal of reviews of scholarly literature in Chinese studies