Filosofi och kognitionsvetenskap

En LibGuide för ämnena vid Filosofiska institutionen

Sök efter artiklar

The Philosopher's Index is a current and comprehensive bibliographic database covering scholarly research in all major fields of philosophy.

Web of Science is an online academic citation index. The multidisciplinary coverage encompasses 11,261 journals selected on the basis of impact evaluations.

The Directory of Open Access Journals (DOAJ) lists open access journals.

SwePub ger dig möjlighet att söka bland artiklar, konferensbidrag, avhandlingar m.m. som publicerats vid svenska lärosäten.

ArtikelSök innehåller artiklar från 1300 huvudsakligen svenska tidningar och tidskrifter från 1979.

Tidskrifter

Nedan följer ett urval av tidskrifter inom Praktisk filosofi rekommenderade av forskare vid institutionen. Alla rekommenderade tidskrifter finns tillgängliga digitalt i fulltext. Fler tidskrifter hittar ni i bland annat LUBsearch.