Röntgensjuksköterskeprogrammet

Linus Brorsson

linus.brorsson@med.lu.se

Introduktion

Den här guiden riktar sig till dig som läser röntgensjuksköterskeprogrammet och behöver hjälp med sådant som informationssökning och referenshantering. Klicka exempelvis på fliken "Söka" precis här ovanför om du behöver hjälp med informationssökning, eller välj den som heter "Referera" ifall du vill veta mer om referenshantering. Under utbildningens gång kommer du att träffa din kontaktbibliotekarie för undervisning i just informationssökning och referenshantering med anledning av uppgifter som kräver att du behärskar bådadera, därför finns här även flikar med innehåll som är anpassat efter vilken termin du läser.

Har du frågor om guiden eller dess innehåll så kan du höra av dig till din kontaktbibliotekarie, annars får du gärna använda formuläret "Fråga fakultetens bibliotek" här till höger om du har en enklare fråga, eller det som heter "Boka en bibliotekarie" om du vill boka en timmes enskild handledning med en bibliotekarie.

Vill du istället besöka oss i Lund (på HSC) eller Malmö (på CRC), så hittar du information om våra öppettider här.

Introduktion till Medicinska fakultetens bibliotek

Fråga fakultetens bibliotek

Boka en bibliotekarie

Vad är evidensbaserad medicin?