It looks like you're using Internet Explorer 11 or older. This website works best with modern browsers such as the latest versions of Chrome, Firefox, Safari, and Edge. If you continue with this browser, you may see unexpected results.
PORTAL FOR PARTICIPANTS IN COURSES IN ORAL COMMUNICATION/MUNTLIG KOMMUNIKATION!
Om du deltar i kursen som ges på svenska, väljer du själv om du vill göra dina presentationer på svenska eller engelska.
This LibGuide is a place for resources on the topic oral scientific communication and oral presentations containing links, books, articles, films and course-material. The language of the LibGuideis mainly English.
Among other theoretical approaches applied in this course are Multimedia principles (Mayers, 2011) and Rhetorics (see links and bookpages). Below you'll find some references to these approaches. You'll find more on the pages with links and books.
Open access online!
The chapter on "Applying Multimedia Principles to Slide Shows for Academic Presentation" by Catherine Overson is found in Part 3: Putting the Science of Learning into Practice.
(1941) Harry Pollitt, outside the British Museum making a speech about Aid to Russia (From Wikimedia Commons)
Varför lyssnar vi mer på vissa människor än andra? Vad är det de gör som fångar vår nyfikenhet och påverkar våra föreställningar och vår vilja att agera? I en tid när olika kanaler och skiftande arenor används för att kommunicera ett budskap ställs stora krav på det muntliga framförandet. Det ska vara skarpt formulerat, utnyttja digital teknik och bild på ett verkningsfullt sätt och vara proffsigt genomfört. Den här boken handlar om just detta – hur du gör effektiva och framgångsrika muntliga presentationer. Med tydliga förklaringar ger författaren råd, stöd och praktisk kunskap om hela arbetsprocessen, från planering och förberedelser till själva framförandet.
It is now widely recognised that professional presentation skills are an indispensable cornerstone of a successful scientific career. Its highly practical 'how-to' style focuses on the issues that are of immediate concern to the busy scientist.