Inled din plan med en kort beskrivning av:
VAR handledningen ska utföras, dvs på vilken typ av arbetsplats din plan för handledning ska tillämpas (t ex akutmottagning, avdelning, mottagning, vårdcentral) och hur länge studenterna är placerade där.
VILKEN NIVÅ du planerar för (dvs vilken kurs och termin/vilka terminer studenten/studenterna befinner sig).
VEM DU KAN VÄNDA DIG TILL om du behöver information eller stöd för din handledning. Vem är kursansvarig och kursortsansvarig? (Sök svar HÄR)
Identifiera två kursmål/lärandemål:
VILKA LÄRANDEMÅL ÄR AKTUELLA för studenten/studenterna på den kurs du handleder?
Ge exempel på två lärandemål (från kursplanen) som är aktuella för den student du handleder.
Du hittar lärandemål (kunskaper, färdigheter och förhållningssätt) för respektive kurstermin HÄR.
Identifiera vad som behöver tränas på för att nå målen:
VAD KAN DE TRÄNA PÅ? Lägg till i din plan två exempel på vad studenterna kan träna på/lära sig relaterat till de två kursmål du valt (t ex utföra venös provtagning, rapportera enligt SBAR, genomföra neurologisk bedömning enligt NIHSS, ta anamnes med hjälp av minnesregler, göra journalanteckningar, tillämpa ett personcentrerat förhållningssätt i ett patientmöte etc).
VILKA EPA* KAN DE TRÄNA PÅ?
Ge ett förslag på en eller två EPA som studenterna kan träna på. Vad är en EPA - svaret hittar du här.
Att fundera över om du är AT-läkare
Känner du dig förberedd för att självständigt utföra de 10 EPA som studenterna ska kunna utföra självständigt efter examen? Vad skulle du behöva för att så kunna bli? (Inget du behöver dokumentera.)