Examensarbete T10 läkarprogrammet: Systematisk informationssökning

Guiden riktar sig till dig som skriver examensarbete på läkarprogrammet. Här hittar du resurser och tips för informationssökning, referenshantering och publicering.

Välkommen

Den här guiden samlar tips, råd och verktyg för din strukturerade informationssökning under examensarbetet.
Här hittar du bland annat länkar till databaser, tips för kritisk granskning av litteratur och guider för referenshantering.

Stöd i informationssökning och referenshantering

Under kursen finns tillfällen för teoretisk och praktisk genomgång av systematiskinformationssökning. Du ser i kursens lärplattform när dessa äger rum. Onlinekurs i referenshanteringsprogrammet EndNote finns fritt tillgängligt för  alla studenter.

Boka en bibliotekarie

Har du behov av mer handledning, utöver det som erbjuds schemalagt, kan du boka en timmas handledning här:

Kontakt

Har du frågor om informationssökning eller referenshantering? Har du tips på resurser du tycker passar i denna guide?

Hör av dig till Maria Björklund:

Maria.Bjorklund@med.lu.se

Du kan även skicka din fråga till biblioteket:

Övningsmaterial Praktisk informationssökning

Guide i evidensbaserad medicin