eBooks @ Lund University Libraries

Please note that Författningshandbok (Swedish medical constitution statutes) is only available in Swedish.

Författningshandbok 2018 innehåller framförallt information om medicinalförfattningar. Handboken består av författningar samt andra anvisningar och bestämmelser för personer som arbetar inom sjuk- och hälsovård, den är indelad i 23 avsnitt som har ett utarbetat sakregister. Boken innehåller även nio orienterande skrifter som till exempel beskriver ansvar för sjukvårdspersonal, regler kring delegering samt tolkning av författningstexter.

Det går att söka och bläddra i de olika avsnitten i handboken genom att klicka på länkarna Avdelning, Författning, Text och Datum i högra sidan av handboken. I Handledning till Författningshandbok finns instruktioner om hur man använder tjänsten.

Författningshandbok är sammanställd av Camilla Heise Löwgren, leg. sjuksköterska och jur. kand. som sedan 2018 arbetar som jurist och dataskyddsombud inom Stockholms läns sjukvårdsområde och där innehar en tjänst som stabsjurist med inriktning mot medicinsk rätt.

Name Författningshandbok Online
Publisher/Provider Liber Förlag
Subjects included Swedish medical constitution statutes
Type of resource Ebook in fulltext.
Fulltext format HTML
Accessibility Via IP address
Login authentication required No, not on LU-campus. If you are off-campus you will be prompted to login via LU's Central Authentication Service (CAS) with a Student Account or LUCAT-ID.
Number of concurrent users Multiple concurrent access (multiple people reading at the same time).
Download required No
Must be borrowed No
Number of days for download - -
Download and read offline No
Download to a portable device No
Copying No
Printing No
Text to speech No
Export references No
Export formats No
How do I suggest a purchase You cannot suggest a purchase for this resource
Restrictions Walk-in users: Users not affiliated with Lund University may be permitted access to Författningshandbok Online, but only within the physical premises of Lund University Libraries.
Interlibrary loan / Fjärrlån No
Text and Data Mining Policy No