Teaterhögskolan i Malmö

Campusguide som riktar sig till studenter, forskare och lärare på Teaterhögskolan

LUBsearch och LUBITO

LUBsearch
I LUBsearch söker du i huvudsak artiklar i fulltext men får även träff på böcker etc.

Mer info om LUBsearch hittar du i denna libguide.

E-tidskrifter

Alla e-tidskrifter Lunds universitet har köpt, men även flera e-tidskrifter som är Open Access (fritt tillgängliga), finns sökbara i LUBsearch och i ePublications. I LUBsearch finns flera tidskrifter indexerade på artikelnivå, du kan med andra ord söka på olika artiklars titlar, författare etc. I ePublications däremot kan du bara söka på tidskriftens titel eller ISSN.

I ePublications ser man tydligt vilken access vi har för en tidskrift och från vilka olika plattformar man kan komma åt titeln. Start- och slutår presenteras efter varje leverantör och man får lättare en överblick av exakt vilken access vi har.

Mediearkivet

I Mediearkivet finns ca 300 svenska tryckta tidningar, tidskrifter och fackpress. Exempel på källor är Aftonbladet, Dagens Industri, Svenska dagbladet, Dagens Nyheter, Expressen och Göteborgstidningen. Digitala artikelkopior av originalartiklarna görs tillgängliga samma dag som utgivning. Totalt omfattar arkivet ca 10 miljoner artiklar och som längst tillbaka till 1987.

Dessutom finns tillgång till ytterligare mediekanaler som kompletterar det tryckta materialet: svenskt webbarkiv, bloggar och TV/radio.

Sök här.

JSTOR

Med mer än tusen akademiska tidskrifter och över 1 miljon bilder, brev och andra primära källor, är JSTOR är en av världens mest betrodda källor för akademiskt innehåll.